Prawo odstąpienia od umowy sprzedaży zawartej na odległość

Ustawa o Prawach Konsumenta uprawnia Klienta do odstąpienia od Umowy Sprzedaży zawartej na odległość w terminie 14 (czternastu) dni bez obowiązku podawania przyczyny.

Okres, w którym Konsument może zrezygnować z umowy sprzedaży, upływa po 14 (czternastu) dniach od momentu, w którym Konsument objął w posiadanie zakupiony towar lub w którym osoba inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta, objęła ten towar w posiadanie.

Okres, w którym Konsument może odstąpić od umowy sprzedaży obejmującej kilka towarów dostarczanych osobno, w partiach lub w paru częściach, rozpoczyna się od chwili przyjęcia w posiadanie ostatniego towaru , jego partii lub części.

Zgodnie z obowiązującym prawem, Konsument nie ma prawa do odstąpienia od umowy sprzedaży zawartej na odległość w przypadkach:

4.1. Umowy o świadczenie usług, co do której Konsument został poinformowany przed jej zawarciem przez przedsiębiorcę, że po wykonaniu usługi Konsument traci prawo do odstąpienia od umowy.

4.2. Umowy, w której koszt towaru lub wynagrodzenia jest uzależniony od zmian na rynkach finansowych, na które przedsiębiorca nie ma wpływu, a które mogą zajść w terminie przysługującym do odstąpienia od umowy.

4.3. Umowy na wykonanie spersonalizowanej rzeczy według indywidualnej specyfikacji Konsumenta.

4.4. Żądania Konsumenta pilnej naprawy lub konserwacji, która zostanie przeprowadzona u Konsumenta. Jeżeli przedsiębiorca podczas pełnienia tej usługi dostarczy inną usługę lub produkt nie będący wymaganym do świadczenia usługi reklamacyjnej lub konserwacyjnej, wówczas Konsumentowi przysługuje czternastodniowe prawo odstąpienia od umowy sprzedaży względem dodatkowych usług lub produktów.

4.5. Produktów dostarczanych w opakowaniu zapieczętowanym z uwagi na zachowanie higieny lub ochrony zdrowia, jeżeli taki opakowanie zostało w jakikolwiek sposób naruszone.

4.6. Produktów, które zostaną trwale połączone z innymi rzeczami.

4.7. Nagrań dźwiękowych i audiowizualnych oraz programów i gier komputerowych, dostarczanych w zapieczętowanym opakowaniu po ich otwarciu.

4.8 Treści cyfrowych dostarczanych w wersji elektronicznej, jeżeli świadczenie rozpocznie się na prośbę Konsumenta przed upływem prawa do odstąpienia od umowy, w przypadku gdy klient był uprzednio poinformowany o utracie tego prawa.
Warunkiem skutecznego odstąpienia od umowy sprzedaży zawartej na odległość jest złożenie Sprzedawcy jednoznacznego oświadczenia o odstąpieniu w terminie 14 dniowym licząc od dnia odbioru towaru, za pośrednictwem jednej z poniższych metod:

5.1. Za pomocą gotowego, nieobligatoryjnego wzoru formularza udostępnionego pod linkiem (link), wysyłając skan wypełnionego oświadczenia mailowo pod adres info@smartwoods.pl, lub listownie na adres Sprzedawcy.

5.2. Składając własne jednoznaczne oświadczenie o odstąpieniu od umowy Sprzedaży mailowo na adres info@smartwoods.pl, listownie na adres Sprzedawcy

Adres korespondencyjny Sprzedawcy:
Baltica Home Sp. z o.o
75-137 Koszalin
ul. Szczecińska 38
zalecamy stosowanie dopisku „ODSTĄPIENIE”

Sprzedawca zobowiązany jest do niezwłocznego dokonania zwrotu płatności za zakupiony towar Konsumentowi, terminie nie przekraczającym 14 (czternastu) dni licząc od momentu otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy sprzedaży.

Jednakże, Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za zwrot dodatkowych kosztów, w tym kosztów związanych z odesłaniem towaru przez Konsumenta.

Sprzedawca ma prawo wstrzymać zwrot płatności do czasu otrzymania zwrotu towaru lub wniesienia dowodu jego odesłania na wskazany przez Sprzedawcę adres magazynu:

Adres magazynu Sprzedawcy:
Baltica Home Sp. z o.o
43-332 Pisarzowice
ul. Bukowa 3
zalecamy stosowanie dopisku „ODSTĄPIENIE”

Sprzedawca zwraca środki z tytułu odstąpienia tą samą drogą jakie zostały one wpłacone przy zakupie towaru lub stosuje inną metodę zwrotu za uprzednią zgodą Konsumenta. Zwrot środków nie może być obarczone dodatkową opłatą dla Konsumenta.

Konsument ma obowiązek do zwrotu towaru Sprzedawcy odsyłając go na adres magazynu (pkt. 7) niezwłocznie. Towar należy odesłać nie później niż w terminie 14 (czternastu) dni od dnia złożenia deklaracji o odstąpieniu od umowy sprzedaży.
Konsument powinien zachować należytą staranność pakując zwracany towar w sposób zabezpieczający go przed ewentualnymi szkodami w transporcie, najlepiej wykorzystując oryginalne opakowanie. Zwracany towar winien być kompletny i bez uszkodzeń.

Konsument jest odpowiedzialny za obniżenie wartości Towaru, które wynika z korzystania z niego w sposób przewyższający potrzebny do określenia charakterystyki, właściwości i funkcji rzeczy.

Reklamacja z tytułu gwarancji

Reklamację zakupionego u nas Towaru w ramach gwarancji można skierować w sposób następujący:

  • bezpośrednio do punktu serwisowego producenta wskazanym w karcie gwarancyjnej produktu, instrukcji lub na stronie producenta. W celu realizacji takiej usługi prosimy o zachowanie karty gwarancyjnej oraz dowodu zakupu.
  • bezpośrednio u sprzedawcy.

Reklamacja z tytułu rękojmi

Reklamacji z tytułu rękojmi podlegają towary co do których, w przeciągu 24 miesięcy od dnia nabycia przez Konsumenta, stwierdzono uszkodzenie, niekompletność, wadę produkcyjną lub brak zgodności z opisem. Zgłoszenie należy skierować bezpośrednio do sprzedawcy.

Zasady dokonywania reklamacji

Reklamacje w sklepie www.smartwoods.pl można zgłaszać za pośrednictwem skrzynki mailowej: info@smartwoods.pl. Sprzedawca na ustosunkowanie się do zgłoszenia ma 14 dni. Klient zostanie poinformowany o dalszej instrukcji postępowania w zależności od typu zgłoszenia, rodzaju powstałej szkody i obopólnych uzgodnień.

W przypadku konieczności odesłania reklamowanego towaru do Sklepu, w celu ułatwienia i przyśpieszenia procesu reklamacyjnego, należy wraz z Towarem dostarczyć:

  • kompletne wyposażenie wchodzące w skład przesyłki z zakupionym towarem w dniu odebrania rzeczy od sprzedawcy, które okazać się może jako niezbędne w procesie weryfikacji zgłoszenia i przeciwdziałaniu wadzie.
  • dowód zakupu lub jego kopię,
  • kartę gwarancyjną (w przypadku reklamacji z tytułu gwarancji),
  • dokładny opis reklamacji
  • preferowany sposób rozwiązania
  • dane kontaktowe (imię i nazwisko, adres, telefon, adres e-mail).

Reklamowane produkty odsyłane do nas należy zapakować w sposób gwarantujący ich bezpieczny transport.

W przypadku wydłużenia procesu reklamacyjnego Sklep poinformuje Państwa przed upływem deklarowanego czasu 14 dni od momentu dostarczenia do nas reklamowanego towaru.

Zgłoszenie braku / uszkodzenia w dostawie

Warunkiem reklamowania szkód powstałych w transporcie jest spisanie protokołu szkody na formularzu przewoźnika, o ile to możliwe w obecności kuriera. W szczególności dotyczy to paczek z widocznym zewnętrznym uszkodzeniem.

Czynności, które są wymagane lub znacznie przyspieszają procedurę reklamacyjną u przewoźnika to:

  • Spisanie protokołu szkody w obecności kuriera jeżeli to możliwe.
  • Spisanie protokołu szkody w możliwie najszybszym terminie, najlepiej w dniu odbioru przesyłki. Protokół powinien zawierać datę dostawy, numer listu przewozowego, dane osoby odbierającej i sporządzającej protokół.
  • Sporządzenie dokumentacji fotograficznej uszkodzenia towaru łącznie ze stanem opakowania wysyłkowego. Zaleca się wykonanie zdjęć z każdej strony opakowania.
  • Opis uszkodzenia wraz ze stanem opakowania; należy zwrócić uwagę czy paczka nosi ślady otwierania, przedziurawienia lub wgniecenia, czy na opakowaniu są naklejki ostrzegawcze.

Protokół należy niezwłocznie przesłać na adres: info@smartwoods.pl z dołączeniem:

  • skanu protokołu szkody,
  • dokumentacji zdjęciowej
  • danych kontaktowych (imię i nazwisko, adres, telefon, adres e-mail)