Regulamin

Regulamin Sklepu internetowego (dotyczy zamówień od 12.10.2023 r.)

I. Terminologia

Poniższe sformułowania zawarte w tym Regulaminie definiują:
Klient: Podmiot mający zdolność prawną zawarcia Umowy Sprzedaży, który złożył Zamówienie w Sklepie.

Kodeks Cywilny – Powszechnie obowiązująca ustawa z 23 kwietnia 1964 r. stanowiąca o prawach i obowiązkach stron w stosunkach cywilnych.

Kodeks Postępowania Cywilnego – ustawa z dnia 17 list. 1964 r., znana, która określa procedury postępowania w sprawach cywilnych w Polsce (Dz. U. z 1964 r., nr 43, poz. 296, z późniejszymi zmianami).

Konsument – Klient będący osobą fizyczną, który dokonuje zakupów w Sklepie Internetowym w celach niezwiązanymi bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową, zgodnie z definicją zawartą w Kodeksie Cywilnym.

Regulamin – niniejszy dokument określający zasady funkcjonowania Sklepu Internetowego smartwoods.pl oraz prawa i obowiązki stron zawierających Umowę Sprzedaży.

Sklep Internetowy, Sklep – witryna internetowa prowadzona przez Sprzedawcę, pod adresem www.smartwoods.pl, która umożliwia Klientowi rejestrację, składanie zamówień, subskrypcję newslettera, uczestnictwo w programie lojalnościowym oraz zgłaszanie reklamacji.

SprzedawcaBaltica Home Sp. z o.o z siedzibą w Koszalinie, ul. Szczecińska 38 75-137, NIP: 6692563164, REGON: 389892729.

Towar – każdy produkt prezentowany w Sklepie Internetowym, który może być przedmiotem zamówienia za pośrednictwem Sklepu Internetowego.

Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży zgodnie z Kodeksem Cywilnym, zawierana na odległość między Sprzedawcą a Klientem (Kupujący), obejmująca sprzedaż Towarów przez Sklep Internetowy.

Ustawa o Prawach Konsumenta – ust. z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz. Ustaw z 2014 r., poz. 827, z późniejszymi zmianami.).

Ustawa o Świadczeniu Usług Drogą Elektroniczną – ust. z 18 lipca 2002 r. w zakresie usług realizowanych online (Dz. Ustaw z roku 2002, nr 144, poz. 1204, z późniejszymi zmianami).

Ustawa VAT – ust. z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2004 r., nr 54, poz. 535, ze zm.).

Zamówienie – deklaracja woli Klienta do wstąpienia w Umowę Sprzedaży.

II. Postanowienia ogólne

Niniejszy Regulamin jest dokumentem określającym zasady świadczenia usług drogą elektroniczną, regulowane przez przepisy zawarte w artykule 8 Ustawy o Świadczeniu Usług Drogą Elektroniczną.

Niniejszy Regulamin ustala zasady korzystania ze Sklepu Internetowego, w szczególności:

  • 2.1. Procedury rejestracji i korzystania z konta Klienta.
  • 2.2. Rodzajów i zakresu usług świadczonych drogą elektroniczną.
  • 2.3 Warunków i procedur złożenia oraz anulowania Zamówień drogą elektroniczną, włączając w to procedury płatności i dostawy Towarów.
  • 2.4 Zasad zawierania Umów Sprzedaży oraz ich odstępowania w przypadku korzystania z usług dostępnych w ramach Sklepu.
  • 2.5 Procedury składania i rozpatrywania reklamacji.
  • 3. Korzystanie ze Sklepu Internetowego, możliwe jest pod warunkiem posiadania przez Klienta komputera lub urządzenia z dostępem do sieci Internet wraz z przeglądarką internetową spełniającą minimalne parametry techniczne, takie jak:
    – Firefox w wersji 21 lub nowszej,
    – Chrome w wersji 29 lub nowszej,
    – MS Internet Explorer w wersji 9 lub nowszej
    – Opera w wersji 12 lub nowszej
    – Safari w wersji 4 lub nowszej
  • 4. Z usług świadczonych za pośrednictwem Sklepu Internetowego mogą korzystać poniższe podmioty :
  • 4.1. Osoba fizyczna, która ma pełną lub ograniczoną zdolność do czynności prawnych zgodnie z przepisami prawa. Osoba z ograniczoną zdolnością do czynności prawnych musi uzyskać zgodę swojego przedstawiciela ustawowego przed zawarciem Umowy Sprzedaży. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do ograniczenia dostępu do usług świadczonych przez Sklep Internetowy tylko dla osób pełnoletnich i poinformuje potencjalnych Klientów o tej sytuacji.
  • 4.2 osoba prawna;
  • 4.3 Organizacja lub instytucja, która nie ma statusu osoby prawnej, ale posiada zdolność prawną przyznaną przez konkretne przepisy prawne.
  • 5. Klient ma możliwość w dowolnym momencie uzyskania dostępu do niniejszego Regulaminu poprzez kliknięcie w link umieszczony w sekcji „INFORMACJE” na stronie Sklepu Internetowego, która znajduje się na dole strony. Klient ma swobodę pobierania, kopiowania, zapisywania i drukowania Regulaminu w dowolnym celu, a wszystkie te czynności są nieodpłatne.
  • 6. Informacje na temat produktów prezentowanych i dostępnych w Sklepie Internetowym, w tym ich charakterystyki, parametry techniczne, dane użytkowe i ceny, są ofertą skierowaną do Klientów, mającą na celu zawarcie Umowy Sprzedaży, zgodnie z przepisami art. 71 Kodeksu Cywilnego.
  • 7. Sprzedawca zawiadamia, że jest zobowiązany dostarczyć produkty wolne od wad.

III. Regulamin użytkowania Sklepu Internetowego

  1. Rejestracja nie jest wymagana do przeglądania oferty Towarów w Sklepie Internetowym ani do składania Zamówień.
  2. Klienci mają możliwość rejestracji i utworzenia konta Klienta w Sklepie Internetowym, gdzie gromadzone są dane osobowe Klienta oraz informacje dotyczące jego aktywności w Sklepie, takie jak zrealizowane Zamówienia, zwroty, reklamacje oraz obserwowane lub poszukiwane Towary.
  3. Rejestracja odbywa się poprzez uzupełnienie i zaakceptowanie formularza rejestracyjnego, znajdującego się na stronie internetowej Sklepu. Przy rejestracji obowiązkowa jest zgoda na postanowienia Regulaminu, wszystkich warunków sprzedaży Towarów, oraz wypełnienie danych oznaczonych jako wymagane. Szczegółowy zakres pozyskiwanych informacji opisano w punkcie XII, ust. 2 poniżej.
  4. Rejestracja i korzystanie z naszego Sklepu są nieodpłatne.
  5. Klient uzyskuje dostęp do Sklepu Internetowego wprowadzając swój unikalny login (lub adres e-mail) oraz hasło.
  6. Sprzedawca ma możliwość pozbawienia Klienta prawa dostępu do Sklepu lub do ograniczenia dostępu do niektórych lub wszystkich funkcji Sklepu, bez ponoszenia odpowiedzialności, w przypadku niedostosowania się przez Klienta do Regulaminu lub obowiązujących przepisów, zwłaszcza w sytuacji, gdy Klient:
    6.1. Przekazał podczas dokonywania rejestracji w Sklepie fałszywe, nieprecyzyjne, przestarzałe, mylące dane lub takie, które naruszają prawa innych osób, podczas gdy dane te były niezbędne do świadczenia usługi.
    6.2 Przekazał posługując się Sklepem Internetowym treści o charakterze nielegalnym, włączając w to naruszenie praw osób trzecich, zwłaszcza praw innych Klientów
    6.3 Dopuścił się jakichkolwiek zachowań, które Sprzedawca uzna za naruszające obowiązujące przepisy prawa, ogólne zasady korzystania z Internetu lub reputację Sprzedawcy.
  7. Dla zabezpieczenia ochrony komunikacji, informacji i przekazywanych danych w ramach usług, Sprzedawca stosuje odpowiednie zabiegi organizacyjne i techniczne, dostosowane do ryzyka naruszenia praw i wolności osób fizycznych, oraz zagrożenia bezpieczeństwa usług świadczonych przez Sklep. Te środki mają na celu uniemożliwienie dostępu i manipulacji przekazywanymi danymi osobowymi przez osoby nieuprawnione.
  8. Klient korzystając ze Sklepu Internetowego zobowiązuje się do:
    8.1 Bezwzględnego zakazu przekazywania treści o charakterze bezprawnym, takich jak treści rozpowszechniające przemoc, pomawiające lub naruszające w jakikolwiek sposób dobra osobiste i prawa innych osób.
    8.2 Wykorzystywania Sklepu bez zakłócania jego funkcjonowania, z użyciem właściwych urządzeń i oprogramowania.
    8.3 Bezwzględnego zakazu przesyłania treści komercyjnych, promocyjnych lub marketingowych, przesyłanie informacji handlowych (spamu).
    8.4 Ograniczenie do korzystania z treści dostępnych na stronie Sklepu wyłącznie w celach prywatnych.
    8.5 Respektowania obowiązujących przepisów prawa, postanowień Regulaminu oraz ogólnych zasad korzystania z Internetu.
  9. Klient ma prawo do usunięcia swojego konta w Sklepie Internetowym w dowolnym momencie, poprzez przesłanie informacji e-mail o woli usunięcia konta na adres info@smartwoods.pl lub telefonicznie pod numerem +48 668 837 043.

IV. Etapy składania Zamówień

  1. Do złożenia Zamówienia na stronie Sklepu Internetowego, konieczne jest:
    1.1 Wejść na witrynę Sklepu Internetowego pod adresem smartwoods.pl.
    1.2 Umieścić wybrany produkt w koszyku, używając przycisku „do koszyka”.
    1.3 Wybrać preferowany sposób dostawy i płatności.
    1.4 Potwierdzić zamówienie, przyciskając „Zamawiam”. Przed ukończeniem procesu, Klient może jeszcze dostosować zawartość koszyka, dane dostawy, dane do rachunku,, metodę dostawy i płatności postępując wg wskazówek dostępnymi na stronie.
  2. Zgodnie z Regulaminem złożenie Zamówienia może odbyć się po uprzedniej rejestracji lub bez niej, po dostarczeniu obowiązkowych informacji niezbędnych do realizacji Zamówienia.
  3. Do skutecznego złożenia Zamówienia niezbędnym jest zaakceptowanie zapisów niniejszego Regulaminu oraz zgodnie z ust. 1, ppkt. 1.4, dokonania jego potwierdzenia.
  4. Składając Zamówienie, Klient wyraża zgodę na zawarcie Umowy Sprzedaży zgodnie z treścią Regulaminu.
  5. Po zrealizowaniu Zamówienia, Klient otrzymuje na swoją skrzynkę e-mail, którą podał podczas składania Zamówienia, potwierdzenie ze wskazaniem wszystkich kluczowych elementów Zamówienia:
    5.1 Identyfikator Zamówienia
    5.2 Lista wybranych Towarów;
    5.3 Ceny jednostkowe oraz łączna cena Zamówienia, z uwzględnieniem kosztów dostawy i innych jeżeli występują.
    5.4 Preferowanej opcji rozliczeniowej
    5.5 Preferowanej opcji wysyłki
    5.6. Adres doręczenia
  6. Zakończenie transakcji wymaga postępowania wg instrukcji zawartych w przesyłanych przez Sklep wiadomościach elektronicznych.
  7. Umowę Sprzedaży uważa się za zawiązaną, gdy Klient otrzyma od Sprzedawcy elektroniczne potwierdzenie przyjęcia Zamówienia.
  8. Zamówienia składane w dni robocze po godzinie 16:00, w soboty, niedziele i święta, będą przetwarzane w kolejnym dniu roboczym.
  9. Zamówienie jest ważne przez okres 3 (trzech) dni roboczych. Jeśli Klient nie potwierdzi zamówienia lub nie dokona płatności za zamówiony towar (o ile nie wybrano płatności przy odbiorze) w tym czasie, zostanie ono automatycznie anulowane. Informacja o anulowaniu zamówienia zostanie przekazana Klientowi za pośrednictwem wiadomości e-mail wysłanej na adres podany podczas składania Zamówienia.
  10. Modyfikacje Zamówienia możliwe są przed jego wysyłką, informując Sklep drogą elektroniczną (info@smarwtoods.pl) lub poprzez kontakt telefoniczny (+48 668 837 043). Zamówienia produktów spersonalizowanych nie podlegają tej możliwości, chyba, że Sprzedawca wyrazi taką zgodę.
  11. Umowa Sprzedaży podlega warunkom określonym w niniejszym Regulaminie i jest zawierana w języku polskim.
  12. Każda transakcja sprzedaży Towaru jest dokumentowana przez Sprzedawcę w formie faktury fiskalnej lub faktury VAT. Faktury są dostarczane elektronicznie na adres e-mail podany przez Klienta.

IV. Mechanizm odwrotnego obciążenia VAT

  1. Zamówienia towarów wymienionych w Zał. nr 11 do Ustawy VAT, poz. 28a-28c (takie jak komputery przenośne, telefony komórkowe, smartfony, konsole do gier i inne urządzenia do gier elektronicznych), których łączna wartość w ramach jednej transakcji przekracza 20 000,00 zł netto, nie podlegają postanowieniom Regulaminu.
  2. Sprzedaż Towarów z ust. powyżej, może być zawarta między Stronami na zasadach określonych w osobnej umowie pisemnej. W szczególności umowa ta może uwzględniać zasadę odwrotnego obciążenia VAT, o ile jest ona zastosowana w przypadku Klienta zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym z art. 17 ust. 1 pkt 7 Ustawy VAT.”
  3. W myśl przepisu art. 17 ust. 1d Ustawy VAT transakcję jednolitą gospodarczo, definiuje się transakcję, która obejmuje Umowę Sprzedaży, w ramach której występuje jedna lub więcej dostaw Towarów wymienionych w pozycjach 28a–28c Załącznika nr 11 do Ustawy VAT; nawet w przypadku, gdy dostawy te realizowane są na podstawie oddzielnych Zamówień lub generowanych jest wiele faktur do poszczególnych dostaw.
  4. Jeżeli transakcji towarzyszą warunki odbiegające od typowych w obrocie towarami wymienionych w poz. 28a-28c zał. 11 do Ustawy VAT, zgodnie z art. 17 ust. 1e Ustawy VAT, można ją uznawać za jednolitą gospodarczo, nawet jeśli obejmuje więcej niż jedną Umowę Sprzedaży.
  5. Jeśli Klient złoży zamówienie na Towary opisane powyżej, nie dostanie elektronicznego powiadomienia i Umowa Sprzedaży się nie zawrze. Po złożeniu zamówienia pracownik działu handlowego Sprzedawcy skontaktuje się z Klientem, aby ustalić warunki realizacji Zamówienia i ustalić czy zachodzi przypadek odwrotnego obciążenia VAT.
  6. Za zakup z odwrotnym obciążeniem VAT, zapłata może nastąpić wyłącznie przelewem z rachunku Klienta umożliwiającego identyfikację podmiotu dokonującego transakcji płatniczej przez Sprzedawcę.
  7. W przypadkach Umów Sprzedaży dotyczących odwrotnego obciążenia VAT, Klient zobowiązuje się podpisania i przyjęcia dokumentów księgowych dostarczonych przez Sprzedawcę odpowiednich dokumentów księgowych w celu dopełnienia zobowiązań które reguluje Ustawa VAT.
  8. Jeśli Klient dokona płatności za Zamówienie za pomocą dostępnych w Sklepie Internetowym narzędzi płatniczych, wówczas kwota ta będzie przypisana do transakcji z odwrotnym obciążeniem VAT. Realizacja transakcji odbędzie się na warunkach uzgodnionych z działem handlowym Sprzedawcy. Nadwyżka, jeśli wystąpi, zostanie zwrócona na rachunek bankowy wskazany przez Klienta. W sytuacji, gdy Klient nie zdecyduje się na realizację transakcji za pośrednictwem działu handlowego Sprzedawcy, nastąpi zwrot pełnej kwoty, którą zapłacił Sprzedawcy podczas składania Zamówienia.

V. Warunki dostaw

  1. Zamówione Towary dostarczane są na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej pod wskazany w Zamówieniu adres Klienta.
  2. Wysyłka poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej wymaga wcześniejszego kontaktu z obsługą Sklepu elektronicznie: info@smartwoods.pl lub telefonicznie +48 668 837 043 w celu uzgodnienia warunków realizacji takiego Zamówienia i zawarcia Umowy Sprzedaży na tych warunkach.
  3. Odbiór Towarów przez kuriera realizowany jest tylko w dni robocze w godzinach 8:00-16:00, dostawy Towarów odbywają się przesyłką kurierską pod wskazany adres, do punktów odbioru lub paczkomatów. Klient otrzymuje informacje dotyczące dostępnych metod dostawy oraz ich kosztów, w trakcie składania Zamówienia.
  4. Czas realizacji Zamówienia oznacza czas skompletowania / produkcji przedmiotu Zamówienia, spakowania Towaru do wysyłki oraz przekazania go Klientowi.
  5. Zamówienia dotyczące Towaru dostępnego w magazynie, realizowane są od 1 do 5 dni roboczych licząc od:
    5.1 momentu otrzymania przez Klienta potwierdzenia Zamówienia, ( pkt IV ust. 7), dla Zamówień opłacanych za pobraniem;
    5.2 chwili gdy potwierdzenie płatności online zostanie dostarczone do Sprzedawcy, dla Zamówień opłacanych z góry za pośrednictwem serwisu świadczącego usługi szybkich przelewów;
    5.3 zaksięgowania środków na koncie Sprzedawcy, dla Zamówień opłacanych tradycyjnym przelewem bankowym.
  6. W sytuacjach, gdy Towar jest kompletowany lub produkowany na Zamówienie Klienta lub podlega personalizacji, czas realizacji Zamówienia podany jest na stronie produktu. W przypadku wydłużenia czasu realizacji, Klient zostanie o tym fakcie poinformowany elektronicznie. Klientowi przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy Sprzedaży zgodnie z pkt. IV ust.10 niniejszego Regulaminu.
  7. Istotne postanowienia Umowy Sprzedaży są utrwalane, zabezpieczane, udostępniane i potwierdzane Klientowi poprzez przesłanie ich na adres e-mail podany w trakcie składania Zamówienia. Faktura dokumentująca zakup Towarów jest przesyłana do Klienta elektronicznie lub dołączana do przesyłki z zamówionym Towarem, co wynika z ustaleń w pkt. IV ust. 12 powyżej.

VI. Warunki finansowe i opcje płatności

  1. Ceny Towarów są wyrażone w złotych polskich z uwzględnieniem podatku VAT.
  2. W Cenie Towarów nie zawierają się koszty dostarczenia zgodnie z pkt V ust. 3 powyżej.
  3. Podczas procesu składania Zamówienia przez Klienta, prezentowana jest łączna kwota do zapłaty, która zawiera cenę Towarów, opłaty dostawy i inne możliwe koszty.
  4. Klient może opłacić Zamówienie według jednej z poniższych opcji:
    4.1 tradycyjnym przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy:
    PL14 1020 5138 0000 9002 0496 9921; Realizacja Zamówienia nastąpi po zaksięgowaniu pełnej kwoty na koncie Sprzedawcy.
    4.2. przelewem on-line dostępnym na stronie sklepu.
    4.3. za pobraniem przy odbiorze Zamówienia, dla transakcji do 3.000 EUR z VAT.
  5. Sprzedawcy przysługuje prawo do zmiany cen Towarów oraz do organizowania i odwoływania akcji promocyjnych i wyprzedaży. To uprawnienie nie wpłynie na Zamówienia, które zostały złożone przed datą wprowadzenia nowych cen lub zmian w warunkach akcji promocyjnych i wyprzedaży.

VII. Zasady odstąpienia od umowy

  1. Konsument ma prawo, bez podawania przyczyny, do odstąpienia od umowy sprzedaży w terminie 14 (czternastu) dni zgodnie z Ustawą o Prawach Konsumenta.
  2. Na odstąpienie od Umowy Sprzedaży przysługuje termin 14 (czternastu) dni od dnia, objęcia w posiadanie Towaru przez Konsumenta lub osoby trzeciej wskazanej przez Konsumenta, poza przewoźnikiem.
  3. W przypadku gdy Zamówienie obejmuje kilka Towarów dostarczanych partiami osobno do Klienta, termin do odstąpienia od Umowy Sprzedaży wygasa w terminie 14 dni licząc od dnia dostarczenia ostatniej rzeczy objętej Zamówieniem.
  4. Ustawa o Prawach Konsumenta wyklucza możliwość odstąpienia od umowy sprzedaży konsumenckiej zawartej na odległość w następujących przypadkach:
    4.1. Świadczenia usług, jeżeli Konsument wyraźnie zgodził się na rozpoczęcie ich świadczenia przez przedsiębiorcę oraz został wcześniej poinformowany, że w przypadku spełnienia tych usług przez przedsiębiorcę, utraci prawo do odstąpienia od umowy.
    4.2 Gdy cena Towaru lub wynagrodzenie ulega fluktuacjom na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli i które mogą mieć wpływ na Umowę przed jej rozwiązaniem.
    4.3 Personalizacji Zamówienia na życzenie Klienta polegającej na produkcji Towaru według jego specyfikacji.
    4.4 Jeśli Konsument wyraźnie żądał od przedsiębiorcy natychmiastowej naprawy lub konserwacji u siebie, a przedsiębiorca świadczy także inne usługi, które nie zostały zgłoszone przez Konsumenta, lub dostarcza rzeczy niebędące niezbędnymi częściami do naprawy lub konserwacji, Konsumentowi przysługuje prawo do odstąpienia od umowy odnoszącej się do tych dodatkowych usług lub rzeczy.
    4.5 Jeśli przedmiotem umowy jest produkt dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, które po otwarciu nie nadaje się do zwrotu ze względów zdrowotnych lub higienicznych i opakowanie zostało naruszone po dostarczeniu.
    4.6 W przypadku gdy przedmiotem Umowy są rzeczy, które po dostarczeniu zostają połączone z innymi rzeczami stają się nieodłączną częścią innych przedmiotów ze względu na swój charakter.
    4.7 Jeżeli umowa dotyczy nagrania dźwiękowego, wizualnego lub programu komputerowego, które dostarczane są w zapieczętowanym opakowaniu, lecz opakowanie zostało naruszone po dostarczeniu.
    4.8 Jeżeli umowa dotyczy dostarczania treści cyfrowych, które nie są przechowywane na nośniku materialnym, przy czym świadczenie rozpoczęło się na wyraźne życzenie Konsumenta jeszcze przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, a Konsument został odpowiednio poinformowany przez przedsiębiorcę o utracie prawa do odstąpienia od umowy
  5. Konsument ma możliwość zrezygnowania z Umowy Sprzedaży, przesyłając jednoznaczne oświadczenie o odstąpieniu od umowy do Sprzedawcy. Oświadczenie można przesłać przy użyciu dostępnego na stronie Sklepu wzoru formularza (znajdującego się pod tym linkiem). Jednakże nie jest to obligatoryjne, a Konsument może zdecydować się na inny sposób przekazania takiego oświadczenia.
  6. Jednoznaczne oświadczenie o odstąpieniu od umowy w formie listownej należy przesłać przesłać na adres Sprzedawcy:
  7. Baltica Home SP. Z O.O.
    ul. Szczecińska 38 75-137 Koszalin
    z dopiskiem „ODSTĄPIENIE”
  8. Jednoznaczne oświadczenie o odstąpieniu od umowy można też wysłać elektronicznie na adres e-mail: info@smartwoods.pl;
  9. W celu zachowania 14 dniowego terminu prawa do Odstąpienia od Umowy Sprzedaży należy w tym terminie poinformować Sprzedawcę o podjętej decyzji w formie jednoznacznie brzmiącego oświadczenia.
  10. Sprzedawca musi bezzwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni od otrzymania oświadczenia od Konsumenta o rezygnacji z Umowy Sprzedaży, zwrócić Konsumentowi płatności za zakupiony Towar. Jednakże nie jest zobowiązany do pokrycia dodatkowych kosztów poniesionych przez Konsumenta, takich jak koszty związane z odesłaniem Towaru.
  11. Sprzedawca ma możliwość zatrzymania zwrotu otrzymanych płatności od Konsumenta do momentu, gdy otrzyma z powrotem zwracany Towar lub dostanie od Konsumenta potwierdzenie odesłania Towaru, zależnie od tego, które z tych zdarzeń wystąpi wcześniej.
  12. Pieniądze zostaną zwrócone na to samo konto lub przy użyciu tych samych metod płatności, które Konsument wykorzystał przy dokonywaniu pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie wyrazi zgodę na inne rozwiązanie, które nie generuje dla niego dodatkowych kosztów.
  13. Konsument jest zobligowany do zwrotu towaru na adres magazynu Sprzedawcy
    Baltica Home SP. Z O.O.
    ul. Szczecińska 38 75-137 Koszalin
    jak najszybciej, ale nie później niż w ciągu 14 (czternastu) dni od daty, w której zdecydował się odstąpić od Umowy Sprzedaży. Ostateczny termin zostaje spełniony, jeśli Klient odeśle Towar przed jego upływem.
  14. Zwracany przez Konsumenta Towar winien być starannie zapakowany w sposób, który minimalizuje ryzyko uszkodzeń podczas transportu. Gdy to możliwe, prosimy o używanie oryginalnego opakowania. Ważne, aby zwracany Towar był w pełni kompletny i wolny od uszkodzeń.
  15. Konsument jest odpowiedzialny za obniżenie wartości Towaru spowodowane nadmiernym użytkowaniem, które przekraczało konieczny zakres do oceny charakterystyki, właściwości i funkcji produktu.

VIII. Reklamacje

W odniesieniu do Klientów będących Konsumentami, Sprzedawca jest odpowiedzialny za wady z tytułu rękojmi, zgodnie z artykułami 556, 556[1], 556[2] oraz 556[3] Kodeksu Cywilnego.

Sprzedawca odpowiada wobec Klienta będącego Konsumentem z tytułu rękojmi za wady w zakresie określonym w Kodeksie Cywilnym, w szczególności w art. 556 oraz art. 556[1] – 556[3] Kodeksu Cywilnego. Rękojmia nie ma zastosowania w przypadku Klientów, którzy nie spełniają kryteriów konsumenckich

  1. Reklamacje związane z naruszeniem praw Klienta gwarantowanych prawem lub na mocy niniejszego Regulaminu należy kierować:
    1.1. listownie pod adres:
  2. Baltica Home SP. Z O.O.
    ul. Szczecińska 38 75-137 Koszalin
    z dopiskiem „REKLAMACJA” ; lub
    1.2 elektronicznie na adres: info@smartwoods.pl;
  3. Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać:
    2.1 Podanie przyczyny reklamacji z dokładnym opisem.
    2.2. Preferowane rozwiązanie zgłoszenia (Sprzedawca w pierwszej kolejności proponuje naprawę Towaru).
    2.3 Adres korespondencyjny lub mailowy z podaniem danych podmiotu który dokonał Zakupu.
    2.4 Dowód Zakupu (nieobligatoryjnie) .
  4. Złożenie reklamacji wymaga dostarczenie Towaru pod wskazany adres:
    Baltica Home SP. Z O.O.
    ul. Szczecińska 38 75-137 Koszalin
    Towar należy dostarczyć z oryginalnym i pełnym wyposażeniem, z którym Towar był pierwotnie doręczony. Deficyt w wyposażeniu może skutkować uniemożliwieniem naprawy oraz uszkodzeniem w transporcie. Odpowiedzialność za straty z tego tytułu spoczywa na Konsumencie i może skutkować negatywnym rozpatrzeniem reklamacji.
  5. Od chwili dostarczenia reklamowanego Towaru pod adres magazynu Sprzedawcy, zgodnie z ust. 3 pow., Sprzedawca zobowiązany jest do odpowiedzi na reklamację w terminie 14 (czternastu) dni. W wyjątkowych sytuacjach, gdy wystąpią utrudnienia w ocenie skargi klienta, Sprzedawca poinformuje Konsumenta o możliwym terminie zakończenia procesu rozpatrywania reklamacji.
  6. Za uszkodzenie reklamowanego Towaru w trakcie transportu do magazynu Sprzedawcy, w związku z jego niewłaściwym zabezpieczeniem, odpowiada Konsument.
  7. Konsument może skorzystać z alternatywnych pozasądowych metod rozpatrywania reklamacji i dochodzenia swoich praw. Dokładne informacje zamieszczone są na stronie internetowej Urzędu ds. Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
    http://www.prawakonsumenta.uokik.gov.pl/pomoc.
  8. Poniższe instytucje świadczą darmową pomoc Konsumentom w dochodzeniu swoich praw w kwestiach konsumenckich i rozwiązywania sporów:
    7.1 Miejski (powiatowy) rzecznik konsumentów, oferujący swoją pomoc mieszkańcom w każdym powiecie i mieście na prawach powiatu, w kwestiach związanych z różnymi rodzajami sporów ze sprzedawcami lub usługodawcami – niezależnie od siedziby przedsiębiorstwa.
    7.2 Inspekcja Handlowa (IH), kierująca spór do mediacji lub przed stały sąd polubowny funkcjonujący przy wojewódzkich inspektoratach IH i ich oddziałach terenowych. Szczegółowe dane kontaktowe wojewódzkich inspektoratów IH i ich delegatur dostępne są na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem:
    www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php?#faq595;
    7.3 Inne instytucje takie jak organizacje społeczne, których celem statutowym jest ochrona praw konsumentów, np: Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich.

IX. Gwarancja

  1. Odpowiedzialność za Towar z tytułu gwarancji spoczywa na Sprzedawcy, producencie, dystrybutorze lub innym gwarancie, jeżeli jej udzielił, na zasadach oraz w okresie określonym w karcie gwarancyjnej, którą można dołączyć do Zamówienia.
  2. Klient ma prawo zgłoszenia roszczenia z tytułu gwarancji, jeżeli taka została udzielona, wg wytycznych postępowania określonych w karcie gwarancyjnej bezpośrednio do autoryzowanego serwisu udzielającego gwarancji lub za pośrednictwem Sprzedawcy.
  3. Gwarancja, o ile jest udzielona, nie wpływa na prawa Konsumenta przewidziane w punkcie VIII powyżej, nie wyłącza ich, nie ogranicza i nie zawiesza.

X. Zgłoszenie uszkodzenia/braku podczas dostawy

  1. Przed odebraniem zamówionego Towaru, Klient powinien przeprowadzić kontrolę przesyłki, ze szczególnym uwzględnieniem stanu opakowania, i zwrócić uwagę na potencjalne oznaki zewnętrznych uszkodzeń lub braków.
  2. W sytuacji wykrycia uszkodzeń lub braków w zawartości przesyłki dostarczonej przez kuriera lub do punktu odbioru, konieczne jest przygotowanie protokołu szkody (wzór takiego protokołu powinien być udostępniony przez kuriera lub pracownika punktu odbioru). W sytuacji stwierdzenia uszkodzeń lub braków w przesyłce dostarczonej do paczkomatu, należy dokładnie kierować się instrukcjami wyświetlanymi na ekranie tego urządzenia.
  3. Zaleca się dokładne sprawdzenie stanu przesyłki w momencie jej odbioru. W sytuacji wykrycia uszkodzenia lub braków w zawartości przesyłki po jej odebraniu (np. po odjeździe kuriera, opuszczeniu punktu odbioru lub zakończeniu odbioru w paczkomacie), należy natychmiast nawiązać kontakt z firmą kurierską odpowiedzialną za dostawę (numer kontaktowy podany na liście przewozowym) lub operatorem paczkomatu.
  4. Protokół szkody powinien zawierać poniższe elementy:
    4.1. Informację o kondycji opakowania (z uwzględnieniem wszelkich, nawet najmniejszych deformacji).
    4.2. Dokładną charakterystykę uszkodzenia.
    4.3. Numer przesyłki.
    4.4. Datę dostawy.
    4.5 Imię i nazwisko osoby odbierającej przesyłkę.
    4.6. Imiona i nazwiska osób sporządzających protokół.
    4.7. Opis oznaczeń na opakowaniu np. naklejki ostrzegawcze “Ostrożnie”.
  5. Protokół winien być wysłany niezwłocznie po sporządzeniu na adres Sprzedawcy: Baltica Home SP. Z O.O., ul. Szczecińska 38 75-137 Koszalin, lub elektronicznie na adres: info@smartwoods.pl wraz z poniższymi informacjami:
    5.1 Nr dowodu zakupu / numer zamówienia.
    5.2 Zeskanowany protokół szkody.
    5.3 Zdjęcia uszkodzonej przesyłki, zarówno opakowania jak i Towaru.
    5.4 Dane zgłaszającego wraz z adresem korespondencyjnym lub mailowym.

XI. Newsletter

  1. W trakcie tworzenia konta Klienta lub składania Zamówienia bez zakładania konta, Klient ma możliwość wyrażenia zgody na otrzymywanie informacji handlowych i marketingowych od Sprzedawcy. Informacje te mogą być dostarczane drogą elektroniczną lub za pomocą urządzeń telekomunikacyjnych, takich jak SMS-y lub wiadomości e-mail, poprzez zaznaczenie odpowiedniej opcji w formularzu online.
  2. Zgoda wskazana w punkcie 1 powyżej może zostać udzielona także później w panelu klienta, w sekcji „Dane osobowe”.
  3. Po wyrażeniu zgody, Klient staje się odbiorcą biuletynu informacyjnego (Newsletter) Sklepu Internetowego i innego rodzaju komunikatów handlowych od Sprzedawcy, dostarczanych na wskazany przez Klienta adres poczty elektronicznej lub numer telefonu, zależnie od wyboru Klienta.
  4. Udzielone zgody mogą być w dowolnym momencie wycofane poprzez samodzielne odznaczenie odpowiedniego pola w panelu Klienta lub poprzez zgłoszenie mailowe na adres info@smartwoods.pl lub telefonicznie +48 668 837 043.

XII. Polityka prywatności oraz zabezpieczanie informacji osobowych.

  1. Osobą odpowiedzialną za dane osobowe Klienta, pozyskane zgodnie z tym regulaminem, jest Sprzedawca., tj. Baltica Home Sp. z o.o. z siedzibą w Koszalinie, ul. Szczecińska 38 75-137, NIP: 6692563164, REGON: 389892729.
  2. Sprzedawca przetwarza poniższe informacje dotyczące Klientów:
    2.1.Imię i nazwisko lub nazwa Klienta.
    2.2 Dane firmowe w tym numer NIP.
    2.3. Adresy siedziby, zamieszkania i dostawy jeżeli jest inny.
    2.4 Dane teleadresowe: e-mail i numer telefonu
    2.5 Login i hasło dostępu do panela Klienta w Sklepie Internetowym.
  3. Sprzedawca przetwarza informacje osobowe Klientów, zwłaszcza w celu realizacji usług drogą elektroniczną, prawidłowego obsłużenia złożonych zamówień, zawarcia i wypełnienia umów sprzedaży oraz w przypadku zgody Klienta, w celu przesyłania aktualnych informacji o nowych produktach i promocjach za pośrednictwem newslettera, o którym mowa w sekcji XI powyżej.
  4. Informacje osobowe Klientów są przetwarzane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi.
  5. Sprzedawca nie gromadzi informacji automatycznie, z wyjątkiem danych pozyskiwanych za pomocą plików cookies podczas korzystania ze Sklepu Internetowego. Szczegółowe wytyczne dotyczące plików cookies Sprzedawcy dostępne są na stronie internetowej Sklepu Internetowego.
  6. Klient ma prawo, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. dotyczącego ochrony danych osobowych i swobodnego przepływu tych danych, oraz w zgodzie z przepisami prawa, do:
    6.1 Wglądu do swoich danych i możliwości uzyskania ich kopii.
    6.2 Poprawiania lub usunięcia danych osobowych.
    6.3 Kontroli zarządzaniem danymi osobowymi, w tym ograniczenia ich przetwarzania.
    6.4 Transferu danych.
    6.5. Sprzeciwu.
    6.6. Anulowania zgody.
    6.7 Wyłączenia z decyzji opartych na zautomatyzowanym przetwarzaniu danych np. profilowaniu.
    6.8 Złożenia skargi do organu nadzorującego.
  7. Klient ma możliwość samodzielnego edytowania, korygowania lub kasowania swoich danych osobowych, po zalogowaniu się na swoje konto w Sklepie Internetowym, w obszarze „Dane Osobowe”. W przypadkach akceptowalnych prawnie, Sprzedawca może ograniczyć możliwość usunięcia danych Klienta, na przykład w sytuacji niespłaconych zobowiązań wobec Sprzedawcy lub naruszenia prawa, gdzie zachowanie danych osobowych jest konieczne do wyjaśnienia sytuacji.
  8. Przekazanie informacji osobistych przez Klienta jest opcjonalne, ale niezbędne w celu dokonania Zamówienia i tym samym zakupu w Sklepie oraz skorzystania z usług elektronicznych oferowanych przez Sprzedawcę.
  9. W celu zrealizowania zamówienia, Sprzedawca może przekazać dane Klienta innym podmiotom trzecim, takim jak:
    9.1 Przewoźnik, firma kurierska realizująca dostawę zamówionych Towarów.
    9.2 Operator płatności online.
    9.3 Firma dokonująca naprawy lub serwisu gwarancyjnego.
    9.4 Podmioty świadczące Sprzedawcy różne usługi m. in. informatyczne, prawne, księgowe, konsultingowe i audytowe.
    9.5 Jednostki i instytucje uprawnione do przetwarzania informacji na mocy obowiązujących przepisów, zwłaszcza w celu monitorowania zgodności z przepisami dotyczącymi ochrony konsumentów, oraz w wyjątkowych sytuacjach organom administracji, policji i sądom powszechnym.
    Sprzedawca przekazuje dane w zakresie koniecznym do realizacji określonego zadania, zakres udostępnianych informacji zamyka się w absolutnym minimum.
  10. W Sklepie Internetowym mogą znajdować się odnośniki do innych witryn internetowych. Te witryny działają niezależnie od domeny Sklepu i nie są w żaden sposób powiązane ani nadzorowane przez Sprzedawcę. Podmiotami zarządzającymi tymi witrynami są osoby trzecie w odniesieniu do Sprzedawcy. Witryny te mogą posiadać własne polityki prywatności. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za zasady dotyczące prywatności obowiązujące na tych witrynach.
  11. Pytania, wnioski lub sugestie związane z ochroną prywatności Klientów, zwłaszcza danych osobowych, można kierować do Sprzedawcy za pomocą następujących środków:
    11.1 mailowo pod adres: info@smartwoods.pl;
    11.2 Listownie na adres Sprzedawcy;
    11.3 Dzwoniąc pod numer +48 668 837 043
    12. Dokładne wytyczne ochrony danych osobowych Klienta przez Sprzedawcę można znaleźć na dole strony pod “ INFORMACJE”
    (https://smartwoods.pl/polityka-prywatnosci/).

XIII. Postanowienia końcowe

  1. Postępowanie w przypadku sporów między Sprzedawcą a Klientem, który kwalifikuje się jako Konsument, prowadzone będzie przez sądy właściwe zgodnie z obowiązującymi przepisami Kodeksu Postępowania Cywilnego.
  2. Postępowanie w przypadku sporów między Sprzedawcą a Klientem, który nie kwalifikuje się jako Konsument prowadzone będzie przez właściwy siedzibie Sprzedawcy.
  3. W kwestiach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie obowiązują przepisy ogólnie obowiązującego prawa, szczególnie Kodeksu Cywilnego, Ustawy o Prawach Konsumenta oraz Ustawy o Świadczeniu Usług Drogą Elektroniczną.
  4. Sprzedawca ma prawo do czasowych, koniecznych przerw w dostępie do Sklepu Internetowego związanych z jego konserwacją lub modyfikacją. Przerwy będą wpływać na realizację już potwierdzonych Zamówień.
  5. Sprzedawca zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w niniejszym Regulaminie z ważnych przyczyn, takich jak:
    5.1. Odgórny wymóg dostosowania Regulaminu w związku ze zmianą przepisów obowiązującego prawa, lub na skutek nakazów, orzeczeń, postanowień, interpretacji, wytycznych lub decyzji uprawnionych organów.
    5.2. Rozbudowa lub zmiana funkcjonalności Sklepu Internetowego, w tym dodanie nowych usług lub zmiana technicznych aspektów świadczenia usług drogą elektroniczną, jak również przekształcenie procesu zawierania i realizacji Umów Sprzedaży przez Sklep Internetowy.
    5.3. Zmiana danych takich jak: adresów, numerów kontaktowych, numerów identyfikacyjnych czy linków umieszczanych w Regulaminie.
    5.4. Zaktualizowany Regulamin będzie dostępny na stronie Sklepu Internetowego w sekcji „REGULAMIN” umieszczonej u dołu strony. Klienci zostaną powiadomieni o zmianie Regulaminu poprzez komunikat na stronie Sklepu Internetowego. Klienci zarejestrowani otrzymają dodatkowo powiadomienie mailowe.
  6. Zaktualizowany Regulamin staje się obowiązujący dla zarejestrowanego Klienta, który nie zdecyduje się na rozwiązanie umowy o prowadzenie konta Klienta w Sklepie Internetowym (np. poprzez usunięcie konta zgodnie z postanowieniami w punkcie III ust. 9 powyżej) przed dniem rozpoczęcia obowiązywania zmienionego Regulaminu. Okres obowiązywania zmienionego Regulaminu wyniesie co najmniej 7 (siedem) dni od daty otrzymania powiadomienia o wprowadzeniu zmian w Regulaminie.
  7. Zmiana Regulaminu nie będzie miała wpływu na Zamówienia złożone przed datą rozpoczęcia obowiązywania tej zmiany.